Lucie Bílá a Petr Malásek

Lucie Bílá a Petr Malásek

Čtvrtek

18.4.

19:00

Den Datum Čas
Čtvrtek 18.4.2019 19:00

Recitál několikanásobné zlaté zpěvačky Lucie Bílé za klavírního doprovodu Petra Maláska. Těšit se můžete na jedinečný hudební zážitek v podání toho nejlepšího hlasu české hudební scény.

 

Lucie Bílá

je již řadu let naší absolutně nejpopulárnější zpěvačkou se širokým spektrem svého zaměření. Od samého počátku devadesátých let ji můžeme sledovat ve většině významných muzikálů české scény (Bídníci, Zahrada rajských potěšení, Dracula, Krysař). Její domovskou scénou je Divadlo Ta Fantastika, jehož je poloviční spolumajitelkou společně s producentem Petrem Kratochvílem a kde účinkovala téměř tři roky v titulní roli muzikálu Johanka z Arku, za kterou obdržela od Herecké asociace Cenu Thálie 2000 v oboru „opereta, muzikál“. V divadle vystupovala v muzikálu Excalibur, kde ztvárnila hned dvě role: královnu Ginevru a čarodějnici Morganu. V únoru 2005 uvedlo Divadlo Ta Fantastika muzikál Láska je láska, kde účinkuje Lucie v hlavní roli bez alternace a v říjnu téhož roku i muzikál Elixír života. V říjnu 2008 připravilo Hudební divadlo Karlín premiéru muzikálu Carmen, velkolepou podívanou v broadwayském stylu. I zde Lucie účinkuje v titulní roli, za jejíž ztvárnění je nominována muzikálovou komisí Herecké asociace na prestižní cenu Thálie za rok 2008. Hvězdné obsazení a nádherná hudba Franka Wildhorna přinášejí úžasný divadelní zážitek, jaký Praha dosud nepoznala. Poprvé v historii zde bylo uvedeno ve světové premiéře dílo renomovaných broadwayských autorů! V oblasti popové hudby vydala Lucie Bílá celou řadu sólových alb, se kterými úspěšně dobývá žebříčky tuzemských hitparád, a její hity jako „Ave Maria" „Láska je láska", „Trouba", „eSeMeS" či „Miluji tě" zná téměř každý. Za osudové lze označit setkání a dlouholetou tvůrčí spolupráci s autorskou dvojicí Soukup/Osvaldová, stejně tak jako jevištní „partnerství" s klavíristou a skladatelem Petrem Maláskem.

Ve filmu jsme mohli Lucii Bílou spatřit například v úspěšné pohádce Princezna ze mlejna, ve filmech Král Ubu, Čas dluhů nebo v televizním pohádkovém seriálu O ztracené lásce v roli hodné Pavoučnice. Z její televizní tvorby nelze vynechat její autorský pořad Lucie na Bílo, kde kromě talentu pěveckého předváděla celých pět let úspěšně i talent scénaristický a moderátorský. Ten však absolutně prokázala v nejsledovanějším pořadu českých televizních stanic – MISS Desetiletí, který moderovala s humorem a bravurou sobě vlastní. Spolu s Karlem Gottem patří Lucie k tradičním pěveckým hostům finále soutěžě MISS České republiky. V poslední době Lucie přispěla českému filmu například nazpíváním titulní písně k filmu Marie Poledňákové „Líbáš jako Bůh".

Za svůj největší dosavadní úspěch Lucie považuje svá dvě vystoupení na hudebním festivalu Pražské jaro 98. Podařilo se jí to jako první popové zpěvačce v historii. Jedno vystoupení bylo realizováno s Pardubickou filharmonií s dirigentem Douglasem Bostockem, druhé s Hudbou Hradní stráže a Policie ČR pod taktovkou Libora Peška. V oblasti vážné hudby spolupracuje s předními českými symfonickými orchestry, světovými sólisty a dirigenty.

Díky svému mimořádnému talentu, humoru, bezprostřednímu vystupování, ale i smyslu pro pomoc těm, kteří ji opravdu potřebují, se řadí mezi nejpopulárnější a nejoblíbenější osobnosti této země. Jistě i díky těmto faktům je mnohonásobnou držitelkou prestižních ocenění - televizních Cen TýTý, Českého slavíka, Cen akademie populární hudby (dříve Gramy) a mnoha dalších významných ocenění.

Petr Malásek

V roce 1985 absolvoval pražskou konzervatoř (obory klavír u prof. Emila Leichnera a skladba u prof. Františka Kovaříčka) a v roce 1990 Hudební fakultu Akademie múzických umění v Praze (obor kompozice u prof. Jiřího Pauera a Václava Riedelbaucha). Kromě tvorby skladeb tzv. „vážné hudby" (Metamorfózy pro symfonický orchestr, Koncert pro flétnu a smyčce, Koncert pro klavír a big band) má na svém kontě téměř 200 hudebních složek k filmům, televizním inscenacím, seriálům i divadelním představením. Jako pianista, aranžér i jako producent se podílel na natočení několika desítek gramofonových alb.

Přes dvacet let spolupracoval s šansoniérkou Hanou Hegerovou, se kterou účinkoval na divadelních scénách téměř celé Evropy, dvě úspěšná turné po USA a Kanadě nevyjímaje. V roce 2011 byl producentem jejího posledního, velmi úspěšného alba Mlýnské kolo v srdci mém. Od roku 2002 rovněž spolupracuje jako pianista a producent s přední českou zpěvačkou Lucií Bílou, v roce 2010 byl producentem jejího alba Bílé vánoce Lucie Bílé, které získalo platinovou desku.

Kromě spolupráce s nezávislou choreografkou Monikou Rebcovou (mj. představení Zahrada pro Londýnský taneční festival) vytvořil hudbu k „art-magicalu“ Kráska a zvíře (choreografie: Petr Zuska, režie: Vlastimil Harapes), dětský balet Čertoviny (choreografie: Dana Morávková, režie: Zdeněk Troška) a baletní muzikály Edith, vrabčák z předměstí (2000) a Čachtická paní(2008) v choreografii a režii Libora Vaculíka pro divadlo J.K.Tyla v Plzni.
V posledním desetiletí velmi úzce spolupracuje se Baletem Národního divadla v Praze – v týmu s režisérem Josefem Bednárikem a choreografem Liborem Vaculíkem se podílel na vytvoření hudební složky k baletům Malý pan Friedemann, Psycho, Čajkovskij, Coppélia, Isadora Duncan, zkomponoval původní hudbu k taneční komedii Někdo to rád…(choreografie: Libor Vaculík, režie: Vlastimil Harapes).

S Liborem Vaculíkem ho pojí i další spolupráce – ať to již byly taneční muzikály Edith, vrabčák z předměstí (2000) a Čachtická paní(2008) pro divadlo J.K.Tyla v Plzni nebo
Lucrezia Borgia (ND 2002), balet Fantom opery(SOP 2008) nebo muzikál Freddie, The King Of Queen (Divadlo J.K.Tyla v Plzni 2013).

V roce 2011 vytvořil společně s libretistou a režisérem Jindřichem Šimkem a textařem Václavem Koptou ojedinělý projekt Popelka, kouzelný muzikál na ledě, který kombinuje muzikálové prostředky se špičkovými krasobruslařskými výkony.  Je rovněž úspěšným autorem filmové hudby, např. Z pekla štěstí II. (rež. Zdeněk Troška) Andělská tvář (rež. Zdeněk Troška, nominace na cenu Český lev za nejlepší hudbu) Peklo s princeznou (rež. Miloslav Šmidmajer), Jak se krotí krokodýli, Líbáš jako Bůh, Líbáš jako ďábel (rež. Marie Poledňáková). Je rovněž autorem původní hudby k dennímu seriálu Ulice.

Jako pianista je již 12 let členem jazzové formace František Kop kvartet, složeném z předních českých jazzových osobností, na jejíž tvorbě se podílí i autorsky.

 

Vstupné: 990,- Kč / 890,- Kč / 790,- Kč

Vstupenky k dostání on-line na www.smetanuvdum.cz, prostřednictvím osobní návštěvy Informačního centra Litomyšl, tel.: 461 612 161 nebo v pokladně Smetanova domu hodinu před akcí.